Colors: Blue Color
0
0
0
s2smodern
Interessant? Deel dit artikel met uw (water)netwerk!
powered by social2s
0
0
0
s2smodern

Het Woudagemaal in Lemmer is met een nieuwe app binnenkort ook virtueel te bezoeken. Daarmee kan het gemaal in werking worden gezien, ook als het stilstaat.

0
0
0
s2smodern

Drinkwaterbedrijf Oasen heeft een mobiele waterkwaliteitsmonitor ontwikkeld. Vanuit een aanhangwagen kan de waterkwaliteit op diverse punten worden gemeten.

0
0
0
s2smodern
0
0
0
s2smodern

Voor het eerst is in Nederland aangetoond dat gezuiverd regenwater kan voldoen aan drinkwaterkwaliteit. Dat claimt producent Mijn Waterfabriek.

 

0
0
0
s2smodern

Steeds meer veiligheidsregio’s overwegen om geen brandkranen meer te gebruiken en sommige regio’s hebben deze stap al gezet. Volgens Jan Vreeburg van onderzoeksinstituut KWR is dat een erg slechte ontwikkeling, omdat deugdelijke inhoudelijke en technische argumenten ontbreken.

0
0
0
s2smodern

De opmars van uitheemse waterplanten lijkt onstuitbaar. Zo komt de grote waternavel 150 keer zo vaak voor als in 1990. Dit blijkt uit een inventarisatie van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

0
0
0
s2smodern

Hoe kunnen we de verontreiniging van bodem en water door medicijnen en multiresistente bacteriën beperken? Deze vraag staat centraal in het grensoverschrijdende project MEDUWA-Vecht(e). Er worden twaalf innovatieve methoden en technieken onderzocht.

0
0
0
s2smodern

Waterschap Limburg verzorgt sinds begin dit jaar het waterbeheer voor de ruim 1,1 miljoen mensen in de zuidelijkste provincie van ons land. Het nieuwe waterschap versterkt 24 dijktrajecten.

0
0
0
s2smodern

KNW Lidmaatschap

"KNW Waternetwerk verbindt waterprofessionals in een uniek platform"

Word ook lid

Laatste reacties op onze artikelen

Heb nog een goeie tip, een verbod op verkoop van zwembaden van 5000/6000 liter water voor achter in de tuin.
Daar lees je en hoor niets over in de campagnes over zuinig omgaan met drinkwater.
De vakmensen in de riolering en andere uitvoeringszaken in de openbare ruimte verdienen zeker respect. Maar waarom heeft de gemeente Haarlem dat dan uitbesteed?
Jammer, dat het beperkt blijft tot kano's en vlotten. Er is behoefte aan een andere route dan de Twente kanalen voor de pleziervaart, met wat meer interesse had de provincie Overijssel dit op de Vecht kunnen oplossen.
Nadeel van dit type 'deuren': als er allerlei rommel voor de kleppen ligt, kunnen die op den duur niet meer helemaal plat liggen, zodat de boten er tegenaan varen. Ze zijn onder water nl. niet te zien.
Als een rechtopstaande sluisdeur niet open of dicht wil, is dit door de schipper direct te zien en zal hij/zij niet doorvaren.
Wat een goede actie! Mij dunkt: herhaling is de kracht van de reclame. Het gaat immers over gedragsbeïnvloeding. Niks moeilijker dan dat...

Zelf reageren? Dat kan onder alle artikelen met een Mijn H2O/KNW account.

(advertentie)

Wij maken gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Als je onze site bezoekt, ga je akkoord met het gebruik hiervan.      Ik snap het