secundair logo knw 1

Biotrack heeft de COVID-19 crisis aangegrepen om op basis van het eigen detectiesysteem BT-MED en testkit voor het coronavirus te ontwikkelen. De test detecteert COVID-19 niet alleen snel, maar geeft het ook meer inzicht in de gesteldheid van een patiënt. “Met onze machine zie je hoe besmet en besmettelijk een patiënt is”, zegt algemeen directeur Gerard Schouten.

Zogeheten autonome groei van gewassen is een langgekoesterde wens in de glastuinbouwsector. Start-up CE-Line claimt de ‘missing link’ hiervoor te leveren met een nieuwe meettechniek: Celine. Het systeem meet real-time nutriënten in het voedingswater. “Er bestond nog geen techniek om alle tien voedingsstoffen zelfstandig te meten en toe te dienen”, zegt CEO Wilco Dijkstra.

Door wereldwijde reisrestricties tijdens de COVID-19 crisis, is milieutechnologiebedrijf DMT International genoodzaakt om technische ondersteuning aan het internationale klantenbestand digitaal af te handelen. Met een Augmented Reality bril is het in staat om op afstand calamiteiten grotendeels op te lossen. “Met de bril kunnen we 90 procent van alle storingen verhelpen”, zegt Sales & Marketing Director Francois Huberts. 

De praktijk en de techniek van water zuiveren veranderen en dus moeten de leveranciers van installaties ook anders te werk gaan. Zo ook ADS Groep, van oudsher producent van installaties voor waterzuivering. "Wij gaan steeds meer modulair bouwen", zegt Christian Beuzel. Hij is commercieel manager van het bedrijfsonderdeel Toelevering Water van ADS Groep.

h2ologoprimair    PARTNER CONTENT

De content op deze pagina is gemaakt door partners van H2O Media. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van H2O.

Wilt u hier uw content presenteren? Bel naar 070 3234 070 of mail naar h2o@mooijmanmarketing.nl.