secundair logo knw 1

Waterbedrijf Holland Water, gespecialiseerd in legionella-beheersende watertechnologieën, neemt het legionella-adviesbureau Aquaservice Nederland over. Het is de derde acquisitie van Holland Water sinds het bedrijf eind 2020 een samenwerkingsverband aanging met investeringsmaatschappij OxGreenfield.

Aquaservice Nederland is gespecialiseerd in waterveiligheid en legionellapreventie. Met de overname van het adviesbureau neemt Holland Water de volgende grote stap in het samenbrengen van de meest essentiële beheersactiviteiten, zegt ceo Rogier van den Brink. “Wij zijn op zoek gegaan naar een installatie- en adviesbureau dat binnen onze visie op modern waterbeheer past. Eentje met een zeer hoge mate van professionele integriteit, specialistische kennis en expertise, klantgerichtheid en oplossingsvermogen. Dit adviesbureau hebben we nu gevonden in Aquaservice Nederland.”

Door de acquisitie van Aquaservice heeft Holland Water nu legionella-beheeradvies, waterinstallatietechniek, monstername en analyse, reiniging en desinfectie, thermisch beheer, alsook fysische en elektrolytische beheerstechnieken onder één dak. Dat biedt het waterbedrijf de mogelijkheid om het one stop shop-concept te introduceren. Daarmee kan het bedrijf, zo is de claim, ‘gestroomlijnde oplossingen voor duurzaam drinkwaterbeheer’ aanbieden. Dat betekent: advies, installatietechniek, monitoring, reiniging en beheerstechnieken.

Holland Water is marktleider in technologie-gedreven drink- en koelwaterbeheer en is actief in Nederland en België. Daarnaast exporteert het complete watertech-systemen naar landen in de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika). Het bedrijf voert onder meer behandelingstechnieken zoals ultraviolet licht (HW Uvidis) en koper- en zilverionisatie (HW Bifipro).

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

@Hans MiddendorpHoi Hans, beetje makkelijke reactie van het waterschap ('eerst moeten de waterbedrijven wat doen, tot die tijd kunnen wij niks doen'). De Waprog plaatste in 1986, in één jaar tijd, meer dan 100.000 watermeters bij gezinnen thuis. Dat kostte toen maar 150 gulden (!) per watermeter. Als de waterpartners echt zouden willen samenwerken, kan dit zo zijn opgelost. Dus ja, bureaucratie zegeviert. Niet iets om trots op te zijn.
@Gert Timmerman Eens. We moeten met al ons water zuinig omgaan (en het niet verontreinigen) zeker met zoet grondwater en met drinkwater.
@JanEens Jan, maar mijn opiniestuk gaat over hoe slimme bemetering en beprijzing het waterverbruik van huishoudens beïnvloeden. Dat er geen BOL is voor grootverbruik, helpt bedrijven inderdaad niet om slim met water om te gaan.   
Waarom de belasting op leidingwater (BOL) alleen voor de eerste 300m3? (€ 0,50 per m3 incl BTW). Beter is om een BOL te hebben voor het waterverbruik boven de 300m3. Politiek ligt dit moeilijk voor wat ik begreep.  
Of de waterkwaliteit wel 100% blijft onder deze oppervlakte heeft te maken met de normen die men hiervoor gebruikt. Bij eutrofiëring ontstaat wat groenalg en gelijk vliegt in de beoordeling de waterkwaliteit omlaag. Komt dat omdat anderen dit veroorzaken?