secundair logo knw 1

Watergraaf Erik de Ridder van Waterschap De Dommel is genomineerd voor de titel Beste lokale bestuurder van 2023. Hij is dit jaar de enige bestuurder uit de watersector die kans maakt op de onderscheiding.

Erik de Ridder 180 Erik de RidderOp de site van de verkiezing wordt De Ridder gekenschetst als ‘een bestuurder die ondanks zijn drukke agenda altijd op zoek is naar het individuele contact, vanuit de overtuiging dat dit de basis is van een goede samenwerking’. Hij wordt een geprezen ‘om zijn betrokkenheid en daadkrachtige optreden’. 

“Hij slaagt erin om op de hoogte te zijn van wat er speelt onder inwoners, ondernemers, bestuurders en medewerkers in de organisatie. Stemmers geven bovendien aan dat ze watergraaf De Ridder als toegankelijk ervaren.”

De watergraaf is ‘super vereerd’ met de nominatie. Hij draagt deze op aan zijn collega’s bij De Dommel. “Want het zijn vaak bestuurders die de spotlight krijgen als dingen goed gaan. Die dingen gaan vaak alleen maar goed omdat er van die fantastische betrokken collega’s keihard voor werken”, laat hij weten op de site van De Dommeld, waarbij hij verwijst naar de recente hoogwaterweken, toen de betrokkenheid en het harde werken van de medewerkers ‘super zichtbaar’ was.

Er kan tot maandag 29 januari gestemd worden op de genomineerden.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.