secundair logo knw 1

Mark Fletcher is benoemd als nieuwe voorzitter van British Water, de brancheorganisatie voor water- en afvalwater in Groot-Brittannië.

Mark Fletcher 180 Mark FletcherFletcher is vorige week in de jaarlijkse algemene ledenvergadering gekozen als opvolger van Chris Loughlin die terugtreedt als voorzitter.

Fletcher, global water leader bij dienstverlener en ingenieursbureau Arup, heeft meer dan 35 jaar ervaring op het gebied van water in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd. Hij is in 2020 toegetreden tot de niet-uitvoerende raad van British Water en is voormalig voorzitter van het Water Industry Forum, dat in april 2022 met de organisatie is gefuseerd.

Het zogeheten UK Forum van British Water ondersteunt leden met een belang in de Britse gemeentelijke en industriële markt. Het forum houdt twee keer per jaar bijeenkomst om de watermarkt te evalueren, updates van toonaangevende figuren uit de sector te horen en de belangrijkste uitdagingen voor British Water in kaart te brengen.

Het International Forum van de organisatie stelt leden in staat in contact te komen met toonaangevende spelers in de mondiale waterindustrie. De diensten omvatten toegang tot bedrijfsmentoren, marktbriefings en bijeenkomsten voor bedrijfsontwikkeling met belangrijke afnemers.

Deze beide initiatieven kregen ook nieuwe voorzitter in respectievelijk Rachel Lewis (UK Forum) en Tom Williams (International Forum). Lewis is mede-eigenaar en directeur van IQ Engineers, Williams is chief executive van Enebio.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.