secundair logo knw 1

Hoogheemraadschap van Delfland wil graag verder met Piet-Hein Daverveldt als dijkgraaf. De eerste termijn van Daverveldt loopt 1 juni af.

daverveldt 180 vkPiet-Hein DaverveldtEen vertrouwenscommissie, samengesteld uit leden van het algemeen bestuur en onder voorzitterschap van Nieske Dijkshoorn (BBB), heeft aan het algemeen bestuur geadviseerd Daverveldt aan te bevelen voor een herbenoeming.

In een toelichting schetste Dijkshoorn Daverveldt als aimabel en benaderbaar. Daarbij staat hij open voor feedback. “Hij is gegroeid in zijn rol als dijkgraaf en blijft zich daarin ontwikkelen. Hij heeft overzicht, laat zich niet snel uit het veld slaan en gaat aan de slag om problemen op te lossen.”

Het algemeen bestuur heeft donderdag tijdens een bijzondere vergadering de aanbeveling overgenomen. Het bestuur 'is blij' dat Daverveldt de komende jaren zijn rol als dijkgraaf wil blijven invullen.

Het voorstel tot herbenoeming wordt nu voorgelegd aan de Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland en daaropvolgend aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat. De Commissaris van de Koning zal dijkgraaf Daverveldt bij Koninklijk Besluit opnieuw beëdigen voor een periode van 6 jaar.

Daverveldt is de 52ste dijkgraaf van het Hoogheemraadschap van Delfland, dat dit jaar 735 jaar bestaat.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.