PERSONALIA - Carola Verschoor is bij Royal HaskoningDHV benoemd tot Corporate Director Innovation & Digital Services per 1 september 2018. Verschoor is verantwoordelijk voor het wereldwijd versnellen van de ontwikkeling van digitale diensten en innovaties.
Verschoor krijgt daarmee een belangrijke rol binnen het ingenieursbureau dat volop inzet op digitale omschakeling en innovaties, zoals bleek bij de presentatie van de halfjaarcijfers. Het bedrijfsresultaat over het eerste half jaar ‘viel licht tegen’ als gevolg van de hoge kosten voor digitale scholing en investeringen in innovaties.
Ceo Erik Oostwegel is er van overtuigd dat Verschoor de digitale transformatie van de diensten kan stimuleren, zo stelt hij in een persverklaring.
Verschoor is in mei 2017 toegetreden tot Royal HaskoningDHV als innovatiecoach om de innovatie- en groeistrategie te ondersteunen. Ze droeg in die rol, aldus de persverklaring, met succes bij aan innovatie binnen het bedrijf met onder meer workshops, de introductie van service design en co-creatie met klanten.
Verschoor bekleedde eerder innovatiefuncties bij Kraft Foods, Danone, The Coca-Cola Company en Sara Lee, waarna ze werd aangesteld als managing director van online user research agency BrainJuicer. In 2013 startte zij haar eigen bedrijf GROH!
Een interessant gegeven is dat 80% van ons drinkwater thuis wordt verbruikt. Daar ligt een enorme uitdaging, maar ook een kans om echt verschil te maken. Door slimmer om te gaan met de distributie van water, kunnen we helpen om het verbruik te verminderen zonder dat we daar veel van merken. Dit zou niet alleen helpen om onze waterbronnen te sparen, maar ook de druk op het systeem tijdens droge perioden verlagen.
Dit gaat verder dan alleen maar korter douchen; het gaat om een bewuste verandering in ons dagelijks leven om ervoor te zorgen dat er genoeg water is voor iedereen. Iemand iets gunnen. Beginnen met het nadenken over de oplossingen menukaart ook met water zoals we dat met energie doen - waar kunnen we besparen, hoe kunnen we efficiënter zijn, en hoe kunnen we ons aanpassen aan nieuwe omstandigheden?
Er is geen eenduidige oplossing voor het probleem, en additionele productie levert ons op langere termijn niets op. Misschien is het tijd om deze uitdaging aan te gaan en te kijken naar hoe we thuis ons watergebruik kunnen optimaliseren.