secundair logo knw 1

Mark Strolenberg, lid van het Algemeen Bestuur van van Waterschap Drents Overijsselse Delta, is dinsdag beëdigd als Tweede Kamerlid namens de VVD. Zijn toetreden tot de Tweede Kamer betekent het einde van zijn voorzitterschap van de VVD-fractie in het Algemeen Bestuur van WDOD.

Mark Strolenberg 180 vk Mark StrolenbergBinnen de VVD-fractie in de Tweede Kamer komt er een zetel vrij door het vertrek van minister Tamara van Ark uit de Tweede Kamer.

Strolenberg begon in 2008 als Algemeen Bestuurslid bij Waterschap Reest & Wieden en is momenteel fractievoorzitter van de VVD-fractie in het Algemeen Bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta. Begin dit jaar nam hij namens zijn partij deel aan het Nationale Waterdebat. Hij sprak toen uit zijn kennis en ervaring op het domein van water, graag te willen benutten in Den Haag.

Strolenberg is ook gemeenteraadslid in Hoogeveen. Deze functie zal hij naast zijn bestuurswerk bij het waterschap ook per direct beëindigen.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Is er een directe link naar de uitspraak beschikbaar? Ik vind de volgend passage van jullie artikel bijzonder verwoord: "Behalve over het gebruik van chemicaliën in het koelwater ging de rechtszaak ook over de voorwaarden van het waterschap voor lozingen in geval van onderhoud of reparatiewerkzaamheden aan installaties. Maar toestemming vooraf vond de rechter te ver gaan en een zogenoemde immissietoets (welke stoffen zitten erin) niet effectief." Lijkt me namelijk zeker niet in lijn met geldend waterkwaliteitsbeleid en ook niet met het oog op de uitspraak m.b.t. de tijdelijke achteruitgang. Wanneer een activiteit, en daarmee de lozing, invloed heeft op de waterkwaliteit is het uitgangspunt dat de impact van te voren bepaald en onderbouwd moet worden. Indien dit leidt tot een verslechtering van de situatie, moet voor de impactsbeoordeling (van een industriële lozing) het Handboek Immissietoets gebruikt worden om de impact te bepalen. 
Falend management is de reden niet de organisatorische complexiteit. En bij definitief splitsen komt er nog extra bestuurlijke complexiteit bij van publieke organisaties die moeten -maar slecht kunnen- samenwerken.
Aangezien de burger de rekening krijgt is het makkelijk om een beslissing te nemen. Lekker uit elkaar en opnieuw beginnen met een schone lei. Op naar het volgende wanbeleid. Men voelt zich niet aansprakelijk. 
Dag Manfred, 
kijk eens op www.pathema.nl 
Dat bedrijf levert al jaren apparatuur voor chemievrije koelwaterbehandeling. Ook bij grotere bedrijven. Niet zo groot als bij Chemelot waarschijnlijk, maar meer dan voldoende bewezen. Het principe is cavitatie, dus geen chloorelektrolyse. Voor de duidelijkheid, ik heb geen relatie met dit bedrijf.Jan Koning
Kijk dat is onderzoek met resultaat. Is het mogelijk dit naar de EU cie-leden te sturen die besluiten over toepassing drijfmest en Renure ipv Kunstmest -N. Toch flikken ze het om de norm voor Kunstmest- N hoog te houden. In Nederland is in vele onderzoeken en metingen aangetoond dat in de derogatiegebieden de NO3 gehalten veel lager zijn dan de de norm EN lager dan in niet derogatie gebieden!