secundair logo knw 1

Dijkgraaf Lambert Verheijen van Aa en Maas is genomineerd voor de verkiezing Beste Lokale Bestuurder 2020. Verheijen is als enige waterschapsbestuurder doorgedrongen tot de eindronde, hij neemt het op tegen 12 provinciebestuurders.

Lambert Verheijen 180 vk Lambert VerheijenDe verkiezing wordt georganiseerd door Binnenlands Bestuur in samenwerking met het consultancybureau Necker van Naem. Zo’n 1.400 lokale en regionale politici, bestuurders, secretarissen en griffiers maakten een selectie van 13 genomineerden. In de tweede ronde wordt publiekelijk gestemd, dat kan tot en met 31 januari.

Doel van de verkiezing is ook om bestuurders van elkaar te laten leren. De organisatie heeft dit jaar de verkiezing gekoppeld aan het thema ‘Digitale Democratie’. 

Als Verheijen wint, is dat een mooie afsluiting van zijn werk als dijkgraaf. Hij heeft vorig jaar aangekondigd dat hij er in april mee gaat stoppen. Hij is bezig aan zijn derde termijn als dijkgraaf.

Op 4 februari wordt de beste bestuurder van 2020 bekend gemaakt.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Is er een directe link naar de uitspraak beschikbaar? Ik vind de volgend passage van jullie artikel bijzonder verwoord: "Behalve over het gebruik van chemicaliën in het koelwater ging de rechtszaak ook over de voorwaarden van het waterschap voor lozingen in geval van onderhoud of reparatiewerkzaamheden aan installaties. Maar toestemming vooraf vond de rechter te ver gaan en een zogenoemde immissietoets (welke stoffen zitten erin) niet effectief." Lijkt me namelijk zeker niet in lijn met geldend waterkwaliteitsbeleid en ook niet met het oog op de uitspraak m.b.t. de tijdelijke achteruitgang. Wanneer een activiteit, en daarmee de lozing, invloed heeft op de waterkwaliteit is het uitgangspunt dat de impact van te voren bepaald en onderbouwd moet worden. Indien dit leidt tot een verslechtering van de situatie, moet voor de impactsbeoordeling (van een industriële lozing) het Handboek Immissietoets gebruikt worden om de impact te bepalen. 
Falend management is de reden niet de organisatorische complexiteit. En bij definitief splitsen komt er nog extra bestuurlijke complexiteit bij van publieke organisaties die moeten -maar slecht kunnen- samenwerken.
Aangezien de burger de rekening krijgt is het makkelijk om een beslissing te nemen. Lekker uit elkaar en opnieuw beginnen met een schone lei. Op naar het volgende wanbeleid. Men voelt zich niet aansprakelijk. 
Dag Manfred, 
kijk eens op www.pathema.nl 
Dat bedrijf levert al jaren apparatuur voor chemievrije koelwaterbehandeling. Ook bij grotere bedrijven. Niet zo groot als bij Chemelot waarschijnlijk, maar meer dan voldoende bewezen. Het principe is cavitatie, dus geen chloorelektrolyse. Voor de duidelijkheid, ik heb geen relatie met dit bedrijf.Jan Koning
Kijk dat is onderzoek met resultaat. Is het mogelijk dit naar de EU cie-leden te sturen die besluiten over toepassing drijfmest en Renure ipv Kunstmest -N. Toch flikken ze het om de norm voor Kunstmest- N hoog te houden. In Nederland is in vele onderzoeken en metingen aangetoond dat in de derogatiegebieden de NO3 gehalten veel lager zijn dan de de norm EN lager dan in niet derogatie gebieden!