Alejandro Roman Fernandez (44) is aangesteld als chief commercial officer (cco) bij de Enschedese producent van nanofiltratiemembranen NX Filtration. De Spanjaard heeft een rijke internationale ervaring in mondiale marketing en kent de internationale watermarkten.
In de nieuwe functie wordt Fernandez verantwoordelijk voor het managen en uitbreiden van NX Filtration's wereldwijde verkoopapparaat en netwerk van distributeurs en Original Equipment Manufacturer (OEM) partners. Hij begint in september.
De nieuwe cco van NX Filtration komt van Organica Water, waar hij als vice-president verantwoordelijk was voor alle verkoopactiviteiten wereldwijd, het aansturen van de regionale verkoopteams en het uitbreiden van het wereldwijde partnernetwerk.
Eerder werkte hij bij Pentair (Nederland), Xylem (Spanje en Verenigd Koninkrijk) en Thames Water (Verenigd Koninkrijk). Hij studeerde aan de Universiteit van Cadiz (Spanje) en aan de Kingston University in Londen (Verenigd Koninkrijk).
Een interessant gegeven is dat 80% van ons drinkwater thuis wordt verbruikt. Daar ligt een enorme uitdaging, maar ook een kans om echt verschil te maken. Door slimmer om te gaan met de distributie van water, kunnen we helpen om het verbruik te verminderen zonder dat we daar veel van merken. Dit zou niet alleen helpen om onze waterbronnen te sparen, maar ook de druk op het systeem tijdens droge perioden verlagen.
Dit gaat verder dan alleen maar korter douchen; het gaat om een bewuste verandering in ons dagelijks leven om ervoor te zorgen dat er genoeg water is voor iedereen. Iemand iets gunnen. Beginnen met het nadenken over de oplossingen menukaart ook met water zoals we dat met energie doen - waar kunnen we besparen, hoe kunnen we efficiënter zijn, en hoe kunnen we ons aanpassen aan nieuwe omstandigheden?
Er is geen eenduidige oplossing voor het probleem, en additionele productie levert ons op langere termijn niets op. Misschien is het tijd om deze uitdaging aan te gaan en te kijken naar hoe we thuis ons watergebruik kunnen optimaliseren.