0
0
0
s2smodern
Interessant? Deel dit artikel met uw (water)netwerk!
0
0
0
s2smodern
powered by social2s

De zomerse droogte mocht op veel media-aandacht rekenen. De Unie van Waterschappen voert nu een enquête uit om te ontdekken of deze aandacht het werk van de waterschappen bekender heeft gemaakt.

De enquête is een vervolg op een onderzoek in het voorjaar en maakt deel uit van de gezamenlijke communicatiestrategie van de Unie van Waterschappen en de afzonderlijke waterschappen. “Uit die eerdere enquête in het voorjaar bleek dat de Nederlanders minder goed wisten wat waterschappen doen aan waterkwaliteit,” zegt Miranda van der Voort van de Unie van Waterschappen.

“Omdat de waterschappen de afgelopen maanden veel in de media zijn geweest, doen we nu een nieuwe enquête. Zo kunnen we mooi het verschil meten.” De gegevens van het onderzoek willen de waterschappen vooral gebruiken om van te leren. “Bekendheid is geen doel op zich, natuurlijk. Maar we vinden het belangrijk om te laten zien wat de waterschappen doen en hopen op deze manier te ontdekken of onze gezamenlijke communicatiestrategie er in slaagt om dat over het voetlicht te brengen.”

De Unie van Waterschappen verspreidt de enquête landelijk, de afzonderlijke waterschappen doen dat in hun eigen beheersgebied. Er zijn ongeveer 1200 tot 1300 respondenten nodig, voor een goede verspreiding over de verschillende regio’s nog iets meer, om te kunnen spreken van een representatieve enquête. “Afhankelijk van het aantal reacties zal de peiling nog 1 à 2 weken online blijven. In het kader van onze communicatiestrategie blijven we de komende jaren soortgelijk onderzoek uitvoeren.”

Voor het reageren op onze artikelen hebben we enkele richtlijnen. Klik hier om deze te bekijken.

Typ uw reactie hier...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Interessant artikel? Laat uw reactie achter.

KNW Lidmaatschap

"KNW Waternetwerk verbindt waterprofessionals in een uniek platform"

Word ook lid

Laatste reacties op onze artikelen

Heb nog een goeie tip, een verbod op verkoop van zwembaden van 5000/6000 liter water voor achter in de tuin.
Daar lees je en hoor niets over in de campagnes over zuinig omgaan met drinkwater.
De vakmensen in de riolering en andere uitvoeringszaken in de openbare ruimte verdienen zeker respect. Maar waarom heeft de gemeente Haarlem dat dan uitbesteed?
Jammer, dat het beperkt blijft tot kano's en vlotten. Er is behoefte aan een andere route dan de Twente kanalen voor de pleziervaart, met wat meer interesse had de provincie Overijssel dit op de Vecht kunnen oplossen.
Nadeel van dit type 'deuren': als er allerlei rommel voor de kleppen ligt, kunnen die op den duur niet meer helemaal plat liggen, zodat de boten er tegenaan varen. Ze zijn onder water nl. niet te zien.
Als een rechtopstaande sluisdeur niet open of dicht wil, is dit door de schipper direct te zien en zal hij/zij niet doorvaren.
Wat een goede actie! Mij dunkt: herhaling is de kracht van de reclame. Het gaat immers over gedragsbeïnvloeding. Niks moeilijker dan dat...

Zelf reageren? Dat kan onder alle artikelen met een Mijn H2O/KNW account.

(advertentie)

Wij maken gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Als je onze site bezoekt, ga je akkoord met het gebruik hiervan.      Ik snap het