secundair logo knw 1

Nijhuis Saur Industries neemt Mobile Water Services (MWS) over van Veolia, het Franse afvalverwerking- en waterzuiveringsconcern. De dienst gaat verder als de divisie Mobile Water Solutions van Nijhuis Saur Industries.

Beide ondernemingen bereikten op 9 mei al een overeenkomst over de overname, maar die is nu afgerond op basis van toezeggingen die Veolia heeft gedaan aan de Europese Commissie op het gebied van de mededinging.

Bij MWS werken meer dan 80 medewerkers. De dienst is actief in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, de Benelux, Spanje, Portugal, Polen en Zweden en bedient een reeks industriële toepassingen. Onder de vlag van Nijhuis Saur Industries wordt de divisie samengevoegd met de bestaande mobiele afvalwaterzuiveringsdienst van Nijhuis Saur Industries tot NSI Mobile Water Solutions. De divisie wordt ingezet als ‘wereldwijde mobiele waterdienstenplatform’.

“Klanten van MWS zullen toegang krijgen tot de meest geavanceerde water- en afvalwaterbehandeling, inclusief technologieën voor biogas, energie en terugwinning van grondstoffen, en tot de diensten van de divisie Industrial Water Services van de Saur Group”, schrijft de onderneming.

Dominique Tassignon blijft aan als CEO. Hij leidt sinds juli 2020 de dienst en zal dat onder de vlag van Nijhuis Saur Industries blijven doen. Hij ziet door de overname mogelijkheden om het dienstenaanbod te verbreden, zo blijkt uit zijn reactie op de overname.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.