secundair logo knw 1

Paul van Eijk is officieel begonnen als lector Duurzame Watersystemen in de Omgevingswet. Waterschap Vallei en Veluwe en Van Hall Larestein tekenden vandaag de overeenkomst waarin is vastgelegd dat ze het nieuwe lectoraat beginnen. 

Ruud Bartholomeus heeft de Willem Koerselmanprijs 2018 gewonnen. De onderzoeker van het onderzoeksinstituut KWR kreeg de onderscheiding voor het artikel ‘A plant’s perspective of extremes: terrestrial plant responses to changing climatic variability’, dat in januari 2013 is verschenen in het blad Global Change Biology.

Jos Frijns wordt gastdocent op Cranfield Water Science Institute in Bedfordshire. Het gastdocentschap vloeit voort uit intensivering van de samenwerking tussen het Britse waterinstituut en KWR Watercycle Research Institute. Frijns is senior-onderzoeker bij KWR.

Henk Doeven heeft de Uniepenning gekregen. Hij kreeg de onderscheiding uit handen van dijkgraaf Geert-Jan ten Brink bij zijn afscheid als bestuurslid van waterschap Hunze en Aa’s. Doeven maakte bijna 25 jaar onafgebroken deel uit van het bestuur van het waterschap.

Annemieke Nijhof wordt met ingang van 1 juni 2019 voorzitter van het Netherlands Water Partnership (NWP). Op dezelfde dag wordt ze het nieuwe boegbeeld van Topsector Water & Maritiem, meldt NWP. De topsector heeft nu nog als boegbeeld Hans Huis in ’t Veld.

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.