Paul van der Krabben heeft de Uniepenning ontvangen van de Unie van Waterschappen. Van der Krabben is 25 jaar lid van het algemeen bestuur van waterschap Aa en Maas in Den Bosch.
Paul van der KrabbenVan der Krabben (geborgde zetel, bedrijven) kreeg de penning uitgereikt tijdens de vergadering van het algemeen bestuur van Aa en Maas. Dijkgraaf Lambert Verheijen complimenteerder Van der Krabben: ”U heeft een bijzonder talent voor het politieke debat en bent een echte volksvertegenwoordiger.”
Het jubilerende bestuurslid begon in 1995 bij het waterschap, dat toen nog de Maaskant heette, als lid van de Vergadering van Hoogingelanden. Bij de fusie van waterschap Aa en de Maaskant maakte hij geen deel uit van het overgangsbestuur, maar keerde in 2005 terug in het algemeen bestuur van waterschap Aa en Maas.
Van der Krabben is inmiddels 42 jaar lid van de gemeenteraad van Den Bosch voor de lokale partij Bosch Belang en is ook in dat bestuurlijk orgaan de nestor.
- De film Wildlife Holland 5 Code Rood gaat over een diepe plas waar volgens deskundigen niet of nauwelijks leven is en daarom moet worden verondiept. Deze plas, De Vonkerplas, ligt in de Dreumelse Waard in het land van Maas en Waal. Vanaf 2019 tot 2022 ging ik op zoek naar het leven boven, maar ook onderwater.
Dit is de eerste onder water film van Nederland. In mijn zoektocht of er wel of geen leven zou zijn in diepe plassen ging ik als eerste opzoek naar zoetwater plankton. Dit zoetwater plankton bestaat uit zowel dierlijk als plantaardige organismen. Zonder dit plankton is er geen leven in diepe plassen. Ook zocht ik uit met welk soort grond plassen worden verondiept. Want inmiddels zijn vele plassen in Nederland al ondieper gemaakt om meer ecologische biodiversiteit te krijgen. Maar klopt dat wel? Is er geen leven in diepe plassen?
Wildlife Holland 5 CODE ROOD (official video) - Jeroworld 2022 - klik hier >>
Voor de bestaande woningen onder NAP zou het verplicht moeten worden dat bij ieder huis, aan-of-in het huis een bootje aanwezig zou zijn. Ja iedereen! Omdat bij een ramp mensen in doodsangst, de mensen met een boot zullen aanvallen ! En miljoenen van daken evacueren is ondoenlijk! Het ergste wat dan waarschijnlijk gaat gebeuren is dat alle mensen op het laatst in hun auto vluchten en in de file zullen verdrinken op de snelwegen in de polders !!
En waar dan bouwen vanaf nu? Op hogere grond, en daarbij zou ook bekeken kunnen worden of delen van de centraal gelegen Veluwe daarvoor gereserveerd zouden kunnen worden. Nederland is een land waar vooral de laaggelegen natuur uniek is, en je zou bij de bovengenoemde strategie grote delen van de lage polders kunnen inrichten voor plas/dras-natuur, zoals we vroeger Nederland ook hebben aangetroffen voor de Urbanisatie.
Mensen in andere wereld delen vragen of verplichten om wat aan de CO2 uitstoot te doen gaat niet werken. We willen niet onder ogen zie dat het in dichtbevolkt Nederland ooit nog eens ernstig mis zou kunnen gaan, maar nu zien we in Turkije en Syrië dat de natuur opnieuw onverbiddelijk kan zijn !