secundair logo knw 1

Constantijn Jansen op de Haar wordt de nieuwe burgemeester van de gemeente Kapelle. Zijn benoeming betekent dat de Stichtste Rijnlanden op zoek moet naar een nieuwe hoogheemraad.

Constantijn Jansen op de Haar 180 vk Constantijn Jansen op de HaarHet is de bedoeling dat Jansen op de Haar (39, PvdA) in oktober aan de slag gaat in Zeeland. De vertrouwenscommissie van de gemeenteraad heeft Jansen op de Haar gekandideerd omdat hij ‘gedreven is en een visie heeft op het ambt’. Verder zien ze in hem een authentiek en charismatisch persoon, aldus omroep Zeeland. De gemeenteraad heeft nu ingestemd met zijn voordracht.

De Zeeuwse gemeente heeft er lang over gedaan om een nieuwe burgemeester te vinden. De gemeente is sinds 2017 bestuurd door waarnemers. Pas na drie sollicitatierondes is het gelukt om een kandidaat te vinden die de goedkeuring kan wegdragen van de gemeenteraad.

Jansen op de Haar is sinds 2015 lid van het bestuur van de Stichtse Rijnlanden. Daarnaast is voorzitter van het dagelijks bestuur van AQUON, het gemeenschappelijke laboratorium van negen waterschappen.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.