secundair logo knw 1

Fokke van Zeijl wordt tijdelijk de nieuwe voorzitter van de AWP. Hij volgt Ron van Megen op, die wegens familie-omstandigheden niet beschikbaar is voor een tweede termijn als voorzitter.

Fokke van Zeijl 180 vk Fokke van Zeijl De algemene ledenvergadering van de AWP stemde in met de benoeming van Van Zeijl. Hij zal het hoofdbestuur van de AWP leiden totdat een nieuwe voorzitter is gevonden. Van Zeijl is namens de AWP lid van de Verenigde Vergadering van waterschap Hollandse Delta. Voorts is hij omgevingsmanager bij watercyclusbedrijf Waternet en docent aan de hogeschool NCOI.

De AWP heeft de bestuurstermijn van Hans Middendorp, vicevoorzitter van de AWP en politiek woordvoerder, verlengd tot de eerste algemene ledenvergadering ná de verkiezingen in maart 2023. Glenny Davidse is teruggetreden als lid van het hoofdbestuur van de partij. Harry van Den Dool en Joas van den Berg treden toe als aspirant-bestuursleden.

De algemene ledenvergadering stemde in met het verkiezingsprogramma ‘Alles is Water’. De partij doet volgend jaar voor het eerst ook mee aan de provinciale verkiezingen. “Om het belang van water, klimaat en natuur goed voor het voetlicht te krijgen, is het essentieel dat de AWP nu volwassen wordt en de vleugels uitslaat naar de provincie”, zei Van Zeijl.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.