secundair logo knw 1

Bas Peeters is benoemd tot lid van het dagelijks bestuur van Waterschap De Dommel. Peeters is 25 jaar en is daarmee een van de jongste bestuurders die zitting hebben in de dagelijks besturen van de waterschappen.

Bas Peeters 180 vk Bas PeetersPeeters volgt Jan Verhoeven op die om gezondheidsredenen is gestopt als bestuurder bij het waterschap. Peeters studeerde bouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven. Na zijn studie werkte hij als adviseur mobiliteit en water bij een adviesbureau.

Hij neemt namens de VVD plaats in het dagelijks bestuur van De Dommel. In het college neemt Peeters de portefeuille van Verhoeven over en dat betekent dat hij zich ontfermt over de portefeuille schoon water. Hierin spelen thema’s als microplastics en medicijnresten in het afvalwater, het circulair omgaan met afvalstoffen en het duurzaam omgaan met het gezuiverde afvalwater.  

David van den Hout, student rechten, is geïnstalleerd als lid van het algemeen bestuur. Ton Spitsbaard, bedrijfskundige, is voor vier jaar benoemd als externe voorzitter van de Rekenkamercommissie.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.