secundair logo knw 1

Luzette Kroon, Jeroen Haan en Vincent Lokin gaan deel uitmaken van het dagelijks bestuur van de Unie van Waterschappen. Rogier van der Sande is herkozen als voorzitter.

Een en ander kreeg zijn beslag in de ledenvergadering van vrijdag. Op de agenda stond onder meer de opvolging van Hein Pieper, Hetty Klavers en Toine Poppelaars. Zij stoppen met hun werk in het dagelijks bestuur van de Unie, omdat ze hun maximale zittingsduur hebben bereikt of deze binnenkort bereiken.

 

Bestuurders UvW breed

De ledenvergadering van de unie besloot om het voorzitterschap van Van der Sande, dijkgraaf van het Hoogheemraadschap van Rijnland, te verlengen. Hij blijft nog 3 jaar voorzitter. 

Kroon, dijkgraaf van wetterskip Fryslân, krijgt in het dagelijks bestuur de portefeuille innovatie en internationaal, met daarin onder meer Dutch Water Authorities, het programma Blue Deal, Bureau Brussel en de overkoepelende innovatiethema’s.

Haan, dijkgraaf van hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, gaat zich bezighouden met de thema’s waterveiligheid, wegenbeheer, het Deltaprogramma en de samenwerking met Rijkswaterstaat. 

Lokin, heemraad van waterschap De Dommel, ontfermt zich over de portefeuille financiën en digitalisering. Dat betekent dat hij zich als dagelijks bestuurder richt op bedrijfsvergelijkingen, arbeidsvoorwaarden, de Omgevingswet, juridische zaken en personeelszaken.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.