secundair logo knw 1

PERSONALIA - Hans Oosters, dijkgraaf van het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard en voorzitter van de Unie van Waterschappen, is een van de genomineerden voor de titel Beste Lokale Bestuurder van 2017. 

hans oosters 200De verkiezing is een initiatief van het blad Binnenlands Bestuur. Voor de titel Beste Bestuurder 2017 zijn verder drie burgemeesters, vier wethouders en twee Commissarissen van de Koning in de race. De bekendmaking van de Beste Lokale Bestuurder van het Jaar is op 18 januari tijdens het Binnenlands Bestuur Nieuwjaarsevenement Kompas 2018 in het Provinciehuis van Brabant.

Oosters weet de gevolgen van de klimaatverandering in heldere en eenvoudige taal over het voetlicht te brengen en zet klimaatbeleid om in een concreet pakket van maatregelen, schrijft Binnenlands Bestuur in de motivatie voor de nominatie. "Hij wordt beschreven als iemand die binnen de organisatie van hoog tot laag communiceert, belangstelling toont, meeleeft en meevoelt. Als voorzitter laat hij voldoende ruime voor opvattingen maar weet hij ook snel tot de kern van een onderwerp te komen, daarbij geholpen door zijn grondige waterschapskennis."

Lees hier het overzicht van de tien genomineerden.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.