secundair logo knw 1

Bernt Schneiders is de nieuwe president-commissaris bij waterleidingbedrijf PWN. Hij is 1 augustus begonnen.

Bernt Schneiders 180 vk Bernt SchneidersSchneiders, oud-burgemeester van Haarlem (2006-2016), volgt ANWB-directeur Frits van Bruggen op, die sinds 2012 president-commissaris was.

Schneiders stapte vier jaar geleden uit het openbaar bestuur. Sindsdien is hij een actieve bijdrage blijven leveren aan de samenleving als voorzitter van Bevrijdingspop, voorzitter van Voedselbank Haarlem en voorzitter van de raad van toezicht van het Spaarne Gasthuis.

Schneiders gaat graag, aldus een persbericht, aan de slag bij PWN, drinkwaterproducent en natuurbeheerder in Noord-Holland. “Als oud-burgemeester van verschillende gemeenten in Noord-Holland, ken ik PWN misschien wel beter dan de gemiddelde Noord-Hollander. Dus toen ik voor de functie werd benaderd heb ik vrijwel direct ja gezegd, want ik heb PWN altijd een heel mooi bedrijf gevonden.”

Schneiders begint na een periode van reorganisatie bij het waterleidingbedrijf, die onder meer het vertrek van directeur Joke Cuperus tot gevolg had. Haar tijdelijke opvolgster Ria Doedel sprak bij de overhandiging van een paar veiligheidsschoenen aan Schneiders de woorden: ‘Zo, hier moet je het acht jaar mee doen!’ “Die uitdaging ga ik graag aan”, was zijn reactie.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Hoe bestaat het dat dit maar door gaat en dat de overheid zo lankmoedig ermee om gaat? Sleep de vervuilers voor de rechter overheid!!
Deze gegevens geven een goed overzicht en een schrikbarend beeld van de huidige situatie. De Volksgezondheid staat op het spel. Waarom is er geen inspectie van de Volksgezondheid voor de Milieuhygiene die dit soort zaken bewaakt en binnen de rijksoverheid de plicht heeft en verantwoordelijkheid neemt tot nadere acties? Een dergelijke instantie is hard nodig en is van belang voor alle betrokken partijen incl. het bedrijfsleven. Ook voor de drinkwaterbedrijven moet het van groot belang zijn dat binnen de organisatie van de rijksoverheid een organisatie bestaat die de belangen van de drinkwaterbedrijven als onderdeel van de zorg voor de Volkgezondheid behartigt en een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft los van de politieke waan van de dag.
Ben benieuwd of dit ook werkt op PFAS en PFOA?
Je merkt uit reactie van riviergemeenten - achteruitgang van het landschap - dat geld van bebouwing in dit risicogebied toch zwaar telt. Als Rijkswaterstaat zou ik zeggen tegen die eigenaren: zwemdiploma is vereist voor alle bewoners, bij paniek wordt geen hulp geboden, uw verzekering en u als eigenaar zijn 100% voor schade zelf verantwoordelijk.
Wat ik mis in dit stuk, is hoe dit principe in andere landen wordt gehanteerd. En hoe de stoffenreeks en analyse frequentie in andere landen is. Ook dat heeft natuurlijk forse invloed op dit statische principe.  Mijn gevoel is (en ik heb toch al een aantal impact analyses gedaan in andere EU landen) dat we met het verlaten van dit principe een fors aantal plaatsen stijgen op de eu ranglijst waterkwaliteit. Wordt het daarmee beter, nee, wordt de kwaliteit slechter, ook nee. Moeten we onverlet doorgaan met emissiebeperking, zeker.