0
0
0
s2smodern

Ondernemers en zzp-ers die aangeven dat ze hun belastingaanslag als gevolg van de coronacrisis niet op tijd kunnen betalen, krijgen uitstel van betaling van de waterschappen. Bij sommige waterschappen staat deze regeling ook open voor burgers.

Dat meldt de Unie van Waterschappen na een inventarisatie onder de 21 waterschappen. Het uitstel van betaling geldt voor bepaalde tijd, meestal voor een periode van 3 tot 6 maanden. 

Er is ook een aantal waterschappen dat de invordering stopzet, aldus de UvW. Zij sturen voorlopig geen betalingsherinneringen, aanmaningen en dwangbevelen meer. En de betaalherinneringen die al op de bus waren gedaan, krijgen vooralsnog geen vervolg in de vorm van een aanmaning of dwangbevel.

Met deze aanpak volgen de waterschappen de Rijksoverheid en veel gemeenten, die met fiscale maatregelen ondernemers en zzp’ers tegemoet willen komen als ze in betalingsproblemen komen door de coronacrisis. 

Update 21/3:
Op websites van veel waterschappen is onder actuele berichtgeving weinig of geen expliciete informatie te vinden over het uitstelbeleid in verband met de coronacrisis. Daarvoor moet vaak gezocht worden op de sites van de regionale belastingkantoren die lokale belastingen voor waterschappen en gemeenten innen. Veel waterschappen participeren in deze samenwerkingsverbanden en conformeren zich aan het beleid dat is opgesteld voor de door de coronacrisis getroffen bedrijven met liquiditeitsproblemen.

Acht waterschappen geven uitstel van betaling tot 31 augustus. Vier hebben 30 juni als uitsteldatum opgegeven, één houdt 31 mei aan. Zes waterschappen noemen geen datum, maar geven aan coulant om te gaan met de invordering of zeggen nadere afspraken te willen maken over verzoeken tot uitstel.

Twee waterschappen, De Dommel en Amstel, Gooi en Vecht, geven vooralsnog geen duidelijkheid. Die is ook niet te vinden bij de instanties die de belastingen voor hen innen, respectievelijk Brabant Water en Waternet.

 

MEER INFORMATIE
Waterschappen coulant bij uitstel van betaling van belastingen

Voor het reageren op onze artikelen hebben we enkele richtlijnen. Klik hier om deze te bekijken.

Typ uw reactie hier...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Interessant artikel? Laat uw reactie achter.

(advertentie)

Laatste reacties op onze artikelen

@Michaël BentvelsenHet onderzoek heeft helaas niet gekeken naar slijtagedeeltjes van banden van het wegverkeer. Was mooi geweest als die ook meegenomen hadden kunnen worden, maar vereist blijkbaar andere analysetechniek.
En hoe zit het dan met de 120 verdwenen bomen aan de zuiderlandsezeedijk/zuidijk bij Oude-Tonge?
Waarom is daar zo niet mee omgaan, ook daar waren vleermuizen en was er landschapswaarden.
En waarom komen er daar geen bomen terug?
@Reintje PaijmansDank voor uw aanvulling. Inderdaad de dennenbossen zijn aangeplant om 'woeste gronden te ontginnen' en voor de productie van hout voor in onze mijnen. Dat was mij bekend.
Zijn de rubbers afkomstig van slijtage van autobanden dat via de lucht als fijnstof en afspoeling van de weg in het oppervlaktewater terecht komt. Bandenslijpsel is volgens mij een onderschat milieuprobleem qua milieuimpact. Wel allemaal gillen als er rubberkorrels op de sportvelden (wat spoelt daar niet van uit) liggen waar de kindjes aan bloot staan, maar ondertussen zelf rijgedrag niet aanpassen.
Goed dat dit onderzoek gedaan wordt. Eerlijk gezegd valt de concentratie van 1 deeltje per liter mij alleszins mee. (Eerdere berichten spraken soms over duizenden deeltjes per liter.)
Wat natuurlijk geen reden is om dit probleem te relativeren. Zelf ben ik nog steeds regelmatig verbijsterd over de hoeveelheden zwerfplastic, (maar ook blikjes en ander verpakkingsmateriaal) die ik in allerlei wateren aantref.
Daarnaast ben ik erg benieuwd wat dit onderzoek oplevert in relatie tot kleine rubberdeeltjes van autobanden.

Zelf reageren? Dat kan onder alle artikelen met een Mijn H2O/KNW account.